onsdag 18. mars 2009

Fotomanupulering

Ideen bak bilde er fotomanupulering. Jeg har brukt et portrett bilde av en venninne som utgangspunkt, der jeg har redigert og lagt effekter på det. Jeg begynte med å legge over "deffuse glow" for å den "glamour looken", og deretter la jeg over "blur" slik at bilde ble ganske matt. Jeg framhevet deretter øynene, munnen, øredobbene, litt av håret og halsen for å frem sørtrekk og glimte i øyet og øredobben. Jeg retusjerte også fargen og skyggen rundt øynene, halsen og håret for å frem mer kontraster. Rundt genseren gjorde jeg strekene mer tydelige slik at de ikke skulle skli inn i bakgrunnen når jeg hadde brukt "blur" effekten. Bildet er tatt med canon speilreflekskamera og det er brukt softboks og blits i studioet. Det som kunne vært bedre med bildet var at begge albuene kunne vært med, men jeg synes allikevel at bildet ble bra. Komposisjonen er midtstilt, men fokuset er venstre øredobb. Det er også organiske linjer og godt balanse i bildet.

Ingen kommentarer: