onsdag 18. mars 2009

Portrett

Klassen fikk låne skolens fotostudio, og det ble mange fine bilder ut av det. Ideen bak dette bilde er portrett, og jeg valgte å bruke bildet med en gang jeg så smilet hennes. Jeg la bildet inn i photoshop og begynte å redigere det litt. Først kroppet jeg kantene slik at jeg fikk det utsnittet jeg ville ha, deretter brukte jeg blur, og hvisket frem øynene, munnen, litt rundt nesen, håret og øredobben. Når jeg gjorde det fikk jeg frem det viktigste i bildet, nemlig uttrykket. Samtidig som øredobben var med på å litt liv i bildet. Fotoet er tatt med skolens canon speilrefleks kamera, og lyset var balansert slik at det ikke kom skygger. Hun har også fått to trekanter på skinnen sine fra lyset, samt en fin valør v lys og skygge. Komposisjonen er midtstilt, der øredobbene drar blikket litt bort mot venstre, slik at det dannes ett interessepunkt.

Ingen kommentarer: