lørdag 23. mai 2009

Selvvalgt oppgave - Mennesker i naturen


Temaet for bildet er vind og hår.
På dette bildet valgte jeg å fokusere på øynene og håret. Jeg begynte redigeringen med å framheve kontrastene i hud og hår, og gjorde deretter bildet om til svart/hvit. Øynene var ganske svake på originalen, og får å de fram, farget jeg pupillen mørkere og framhevet refleksen i øynene en god del. Når redigeringen av øynene og kontrastene var ferdig, brukte jeg ”Gaussian blur” slik at bildet ble ganske uklart. Siden jeg valgte å fokusere på øyner og hår, hvisket jeg dette fram fra layeren bak. Får å fram litt mer glans i håret brukte jeg ”Dodge tool” i Photoshop. Grunnen til at jeg valgte svart/hvit fremfor farge, var for å fram stemningen bedre. Modellen på bildet har en avslappet og rolig energi, som jeg synes kom best fram ved hjelp av denne effekten.

Ingen kommentarer: