lørdag 23. mai 2009

Selvvalgt oppgave - Mennesker i naturen


Bildet ble tatt på solastranden, og vi (Yasmin og meg) hadde absolutt lykken med oss når det kom til været. Vi brukte rekflektor for å fange opp lyset å utnytte det maksimalt, slik at det skulle komme mer kontraster i ansiktet, samt at lyset ble varmere når vi brukte gull-siden. Temaet mitt for denne oppgaven var mennesker og natur, derfor valgte jeg å fokusere på portrettfoto her, men jeg tok med en del av naturen, nemlig løvetann. Bildet er tatt ute på stranden i vind, og jeg synes den ble godt utnyttet på dette bildet. Settingen ser naturlig ut, og personen på bildet får fram glede. Jeg har redigert bildet får å fram øynene og løvetannbuketten. Får å fremheve øynene laget jeg en mørkere ring rundt regnbuehinnen og lysnet refleksen i øye. Denne effekten får personen til å virke yngre og friskere. På det svart/hvit bildet der blomsterbuketten kommer fram i farger, startet jeg redigeringen ved å gjøre bildet svart/hvit, og deretter dro jeg opp litt mer kontraster i ansiktet. For å fram den gule buketten brukte jeg to layere og hvisket fram fargen. Det andre og samme bildet redigerte jeg litt annerledes, og valgte å beholde fargene i bildet. Jeg startet med å dra fram kontrastene i ansiktet og håret og brukte ”Gaussian blur” slik at bildet ble uklart. Jeg valgte å la fokuset komme på øyet og blomsterbuketten, og får å til det, hvisket jeg det fram fra layeren bak. Øynene redigerte jeg likt som på det forrige bildet i svart/hvit.

Ingen kommentarer: