lørdag 23. mai 2009

Selvvalgt oppgave - Mennesker i naturen






Bildet var i utgangspunktet bare en strand uten mennesker på. Jeg brukte ”Pagesfår å plassere menneskene slik jeg ville ha dem, og dro deretter bildet over i PS hvor jeg la ”Pages”-bildet under bildet av bare stranden. Deretter hvisket jeg fram menneskene, og redigerte kontraster og fargene på havet. Jeg fant ut at bildet ble litt ensformig og brukte enda ett layer/bildet som jeg dro fram i bildet. Siden bildet allerede var sommerpreget valgte jeg å bruke et bildet av gress og blomster, som skinte gjennom. Jeg laget enda et eksempel, men brukte da bildet av bølger som jeg la filter(redigert) over før jeg la bildet over originalen. Dette bildet ble litt mørkere, og var mer surfe preget. Før jeg bestemte meg får å beholde kun 6 personer på bildet, hadde jeg 10 stk. Dette synes jeg ble litt for mye, og rotete, dermed valgte jeg og kutte litt ned slik at fokuset skulle treffe hele bildet og ikke svaie fram og tilbake.

Ingen kommentarer: