onsdag 7. januar 2009

Dyr og striper

Her er kategorien litt blandet. Jeg valgte å legge det under både dyr og striper. Begge deler kommer tydelig frem i bildet. Dette bilde valgte jeg å bruke på grunn av de skarpe å fine fargene til fugelen, samt måten han er stilt opp på. Det var også en av de første gangene jeg nærmet meg buret hans og fikk komme så nærme. Komposisjonen er midtstilt og spennende. De flotte fargene på fjærene, altså komplimentærfargene rød-grønn, blå-oransj skaper en behagelig og klar stemning. Bilde har også likevekt og balanse, der hode og stjerten veier seg opp mot hverandre. Stripene i bure er med på å frem helheten i bildet og skaper med det samme gjentakelse og rytme. Her har jeg brukt et Canon kompakt kamera samt blits. Det originale bildet var mye lysere på grunn av blitsen, så jeg valgte å redigere det slik at fargene kom bedre frem og bakgrunnen ble litt mørkere. Jeg skjærte også i bilde slik at utsnittet av fugelen kom bedre frem og komposisjonen ble mer spennende. Det som kunne vært anderledes med bildet, var at bakgrunnen hadde vært defus, det tro jeg ville forsterket uttrykket.

Ingen kommentarer: