onsdag 7. januar 2009

Striper

Ideen bak bildet var å til et spennende bilde av striper. Jeg har tatt bilde av avkorte biter fra en linoplate. Det ble liggende i en haug på pulten da jeg tenkte at et utsnitt fra dette hadde vært tøfft. Det å gå nærme ett eller flere objekt skaper et annet og gjerne et mer interessant uttrykk. Linjene som er i bilde skaper romfølelse, bevegelse og spenning. Det er også overlapping i bildet. I forgrunnen er bildet litt defust, noe som skaper dybdeskarphet i bildet. Fotoet er tatt med et Canon kompaktkamera, samt blits. Lyset ble anderledes med blits, men her synes jeg det fikk frem gode kontraster og fargespill mellom det lyse og det mørke. Jeg har lært å gå nærme det jeg skal fotografere for å frem et godt uttrykk og klarheten i bildets elementer.

Ingen kommentarer: