onsdag 7. januar 2009

Vinter

Bildet er relatert til kategorien vinter. Her skulle jeg i utgangspunktet ta bildet av bare julekulen på treet, men jeg synes resultatet ble morsomt når jeg så at jeg selv ble speilet i kula. Komposisjonen i bildet er midtstilt, kula henger litt på skrå slik at det blir skapt en bevegelse i bildet. Bakgrunnen går godt til elementet, som gir en helhet i bildet. Bildet er tatt inne, slik at lyset kommer fra lamper i taket og sollys fra vinduene. Lyset treffer høyre del av juletreet, og det blir med dette en gradering mellom det lyse og mørke i bakgrunnen. Bakgrunnen er litt defus, noe som fremhever elementet i bildet. Bildet ble tatt med et kompaktkamera. Det jeg kunne gjort anderledes var at jeg kunne hatt litt mer av den grønne bakgrunnen under kula, slik at julekulen hadde kommet mer i interessepunktet. Dette ville gjort komposisjonen bedre.

Ingen kommentarer: