onsdag 7. januar 2009

Dyr

For ikke lengre en to måneder siden fikk vi denne krabaten i hus. Det tok litt tid før Tipsy ble vandt med lydene og ikke minst oss som omgikk han. For ca. to uker siden slapp vi han ut i stua for første gang. Ideen bak bildet var å til et spennende bildet av fugelen på sin første ferd utenfor bure. I det jeg tok bildet, bet han seg fast i kanten på veggmaleriet, det gjorde bilde til et slaks øyeblikkbildet, men jeg valgte å sette det i kategorien “dyr”. Jeg brukte kompaktkamera med innendørs lys. Lyset kommer fra taket og fra høyre, det treffer Tipsy rett under vingen og halsen, samt opp mot hodet. Komposisjonen i bildet ble skrått, der veggmaleriet og panelet bak lager skrålinjene i bildet. Fugelen ligger i blikkfanget slik at det er lett å fange opp motivet. Fargene på veggmaleriet går igjen i Tipsy slik at det bli gjentagelse i fotoet. Får å bildet bedre kunne jeg ha rettet opp de skrå linjene litt slik at motivet hadde blitt litt beinare. Alt i alt ble jeg veldig fornøyd med dette bildet og synes at de skrå linjene fungerte godt. Jeg har lært å ta bilde av opplevelser slik at det blir gjort om til verdifulle minner, samt å fange opp øyeblikk.

Ingen kommentarer: